onsdag, juli 06, 2005

Sunkig klädsel?

Svenska män klär sig sunkigt på sommaren tydligen. Åtminstone enligt Lotta Götrick Knöppel.
Ska man skratta eller ska man gråta??
Hon vill se män i kostym, flickor med rosetter i håret och småpojkar i slips...

Om man inte har egna problem så kan man tydligen enkelt skapa problem genom att betrakta sin omgivning riktigt ingående och tycka att man hittat ett problem om ens egen smak inte stämmer in på alla andras smak.
Vad man har på sig handlar ju ändå om tycke och smak. Och pengar förstås, till viss del.
Och tycke och smak är väl ändå fritt? Eller har jag missat nåt...?

Självklart har jag också önskat att folk har vett att ta på sig lite mer kläder ibland på somrarna. Det är nästan så att jag kunde känna mig trängd på nåt sätt när jag jobbade i ICAcharken och det kom in män/killar/gubbar iklädda enbart små badbyxor och badtofflor...
När det gäller den (obefintliga) klädseln tycker jag inte det borde behövas någon regel som förbjuder den, utan att vanligt hyfs borde fungera. Det räcker att man tar på sig lite överdragskläder innan man går ut bland folk.
Om man då väljer en gammal sliten träningsoverall eller kostym bryr jag mig inte alls om.

Vad tycker du?

Inga kommentarer: