onsdag, juli 06, 2005

Läser just nu-lista

Har pysslat lite med att lägga till en "läser just nu"-lista. Du kan hitta den i marginalen till höger, nästan längst ner.
Nu är ju inte jag så bra på html direkt. Inte alls bra skulle man kunna säga. Lyckades förstå (tror jag!) taggen "li" betyder lista... Kan det stämma?
I alla fall så hamnade varje bok på en egen rad i och med li-taggen. Frågan är ju bara hur jag ska få dit pilarna? Jag vill ju ha såna där gröna pilar som det är framför länkarna, arkivposterna och så vidare. Jag tycker jag har skrivit likadant i koden som på de listorna, men det funkar ju inte :(

Nåväl, världen går väl inte under av detta.

Tre böcker läser jag just nu ja. Mrs Dalloway är ju min pendlingsbok och de andra två har jag på nattduksbordet hemma. Anledningen till att jag kan ha två böcker på gång samtidigt hemma är att jag har läst Zen och konsten att sköta en motorcykel så pass många gånger, så när jag läser den kan jag göra uppehåll emellan åt och ändå klara av att komma in i historien igen.
Annars vill jag helst läsa en bok i taget faktiskt.
Min mosters migrän har jag inte kommit så långt i, men den verkar lovande. Tack för tipset (du vet vem du är) :)

4 kommentarer:

M sa...

jag tror att du får gröna pilar om du förrutom li (list item) även puttar dit ul /ul (unorded list) runt allihopa li för det är i stilkoden för den ul li som det är beskrivet att du ska ha sånna gröna pilar.

sök efter icon_arrow_sm.gif i din template så ser du...

:o)

liffer sa...

Å, du är guld! :D

Men jag trodde faktiskt att jag hade provat det. Fast dumma jag (eller dumma fonten kanske?!) trodde det stod u1, inte ul. Så kan det gå! :)

Då är det bara (för tillfället) ett stort mysterium kvar; hur 17 har du kunnat ändra "View my complete profile"? Den texten hittar inte jag i template-koden; jag trodde den stod i nån databas nånstans som man inte kommer åt?

M sa...

Allt i view my profile genereras fram där som det står <$BlogMemberProfile$>
i templaten.
Men om man högerklickar visa källkod i själva bloggen så ser man koden utskriven... Så då man copy-past, ändra och fixa som man vill ha det tillbaks till templatet igen.

liffer sa...

Du är inte lite clever! :D
Jag hade inte kommit längre än till att fatta att profilinfon gömde sig i <$BlogMemberProfile$> sen kom jag inte vidare.
Ska ändra när jag kommit på vad jag vill att det ska stå.

Nu ska jag leka med MatLab.