söndag, juli 31, 2005

Bokläsning

Massa regn i helgen så det blev en hel del bokläsande. Harry Potter and the Half-Blood Prince är i alla fall utläst nu :)
Helt underbara böcker det där!
Får faktiskt lov att hålla med Mia dock om att den inte var riktigt lika bra som den förra boken, men den blev ordentligt spännande på slutet och jag är supernyfiken på den sista boken!

Var på bio i fredags också. Såg Batman begins. Den var okej, men den var riktigt seg i början tyvärr. Jaja, jag hade väl inte förväntat mig så mycket och den var faktiskt bra för att vara Batman.

Nu i veckan har Liftarens guide till galaxen premiär. Den ska jag också se! Vet inte när dock. Nån som har sett den?

7 kommentarer:

M sa...

Den känsla jag fick av halvblodsprinsen var att den är som en enda lång transportsträcka fram till den sista boken. Okej, men tillför inte speciellt mycket och inte heller lika fyllig story/kamp som tidigare... Då jag förresten tyckt att varje uppföljande bok har varit snäppet bättre än den uppföljda. Nåväl, bara att hoppas/vänta på den sista nu då.

liffer sa...

Mm, fast man fick ju lite svar ändå. Svar som gör att man vill ha sjunde boken NU, BUMS!
Hur länge kan det dröja till den kommer? Ett par år? =/

Anonym sa...

inte sett liftaren, inte läst boken men tror ändå att den är sevärd sådan kult det blivit av den... ska se den.

liffer sa...

Jag har läst böckerna flera gånger, superbra :)
Såg förresten "bakom kulisserna"-programmet på TV4 i helgen. Det verkar lovandet faktiskt! Jag tror dock att det är en svår bok att göra bra film av.

Tina sa...

Jo, sett den...helt galen film..jag har inte läst boken så jag hade INGEN aning innan. Weird movie.

Anonym sa...

Är också nyfiken på Liftaren. Jag tänkte igår att det på något vis känns som att den skulle göra sig bättre som 70-tals-film, typ Starwars. Det känns som att humorn som är så fantastiskt kul i boken kommer att gå förlorad i en massa animation och spacade dataeffekter. Fast det vet man ju inte innan man har sett den, i och för sig. Men ändå.
Tusan också, jag blir så jäkla sugen på att läsa Harry Potter. Har fortfarande inte läst femte boken, så jag ligger lite efter. Är livrädd för att stöta på spoilers på nätet :/.

liffer sa...

Tina: ja då förstår jag om filmen är ganska överraskande och konstig :) Frågan är ju om du ens tyckte den var bra? Om du inte visste vad du skulle vara beredd på menar jag.

Karin: Läs den! Det är det enda som hjälper ;)