söndag, juli 03, 2005

Seginternet och rabarberpaj

Måndag = fast lina, var informationen vi fick tidigare i veckan.
I fredags slocknade alla TVkanaler i tio minuter, vilket borde betyda, tänkte vi, att de höll på att joxa med både TV- och internetuppkoppling (eftersom vi ska ha Bornets internet via TVjacket).
När TVkanalerna kom tillbaka igen hade TV4+ och Eurosport mycket riktigt bytt kanalplats. Det skulle de göra när leverantören bytts från ComHem till Bornet.
Glada i hågen tänkte vi att; då har vi också internet nu då! Så vi kopplade modem och skrev in IP-nummer, gateway och annat nödvändigt. Bara för att upptäcka att det inte alls funkade.
Frågan var nu om de bara bytt TVleverantör före helgen och ändå tänkte vänta till måndag med att fixa internet? Låter lite ologiskt tänkte vi, men okej, stora företag är ofta ologiska så det kan ju vara så.
Gick ut på internet med segmodemet och checkade Bornets hemsida. Informationen nu var att de snabbat på bytet av TV/Internet-leverantör och att den nya beräknade sista inkopplingsdagen ska vara kvällen söndag 3 juli. Idag alltså. IDAG.
Tyvärr känner vi oss inte så nöjda med det beskedet för då tycker ju vi att det borde vara meningen att vårt internet skulle vara inkopplat i fredags. Fattar du?
Alltså; om vi INTE läst den informationen om att bytet skulle vara tidigarelagt hade vi fortfarande kunnat hoppats och trott på att allt ska lösa sig på måndag (imorgon) och att de av någon anledning bytt bara TVgrejset först. Men om allt nu ska vara tidigarelagt, och de som skulle fått allt inkopplat 6 juli ska få det idag, så verkar det rimligt att vi borde ha fått vårt fixat i fredags.

VAR ÄR MIN FASTA LINA???

Att jag skulle gjort fel i själva inskrivandet av IPnr och sånt för anslutningen utesluter jag helt ;)


Köpte rabarber igår. Ska göra rabarberpaj idag.
Tänkte göra vanlig smulpaj tills jag kom på att Linda Skugge i sin blogg lagt in ett recepttips från nån läsare. Så den pajen vill jag göra istället.
Men så har jag ingen grädde hemma!
Ska jag behöva kämpa för en rabarberpaj (=ta mig till affären alltså!) så skiter jag kanske i det. Smulpaj it is, then.

Inga kommentarer: