tisdag, juli 26, 2005

Harry Potter IGEN

Har snart läst ut Min mosters migrän. Den är riktigt bra! Rekommenderas.
Jag hoppas verkligen det snart dyker upp ett mail från Borås stadsbibliotek som säger att jag har en reserverad Harry Potter-bok att hämta ut. Tre böcker är utlånade just nu, de flesta som stod i kö har hoppat av (köpt den istället?) och fler böcker är "under inköp", som det heter.
Är tämligen säker på att jag just nu är först i kön, så det är nära nu! :)

Har tipsat om mousebreaker tidigare. Om nån har lessnat på den redan så kan jag tala om att det finns en ännu farligare (läs mer beroendeframkallande) flash-spelsida, nämligen eyezmaze. Tyvärr är den ibland lite seg, men ge er till tåls! Kan meddela att jag klara Grow RPG och Grow Ver3 alldeles själv och jag är mäkta stolt över den bedriften :)

Den bloggen jag lade in en länk till igår är verkligen läsvärd! Har tagit mig igenom det hittills skrivna och vet ni; den fylls fortfarande på med mer! Så skynda dit nu innan arkivet blir för stort så det blir jobbigt att ta igen :)
Vet egentligen inte om smileysen passade in där. Det är faktiskt en ganska tragisk blogg om misslyckat förhållande/samboskap, men då personen som skriver verkar ha någon slags distans till det så tror jag att man ändå får skämta om det.

Till sist ett tips angående nyanser i språket.

Om du vill låta mer säker: Säg "Den här nya saken jag har köpt är så BRA" istället för "Jag tycker verkligen om den här nya saken jag har köpt".
Om du vill låta mer ödmjuk: Säg "Jag tycker verkligen om den här nya saken som jag har köpt" istället för "Den här nya saken som jag har köpt är så BRA".

Remember den gyllene medelvägen. Inte för mycket BRA och inte för mycket tycker om, deal?

Inga kommentarer: