torsdag, juli 21, 2005

Glad spellista

Igår gjorde jag en "glad musik"-spellista i min iPod. Eller, jag gjorde själva listan i iTunes, men det är iPoden jag mest lyssnar med. Jag tycker det är intressant vad folk lyssnar på för musik och kanske är du också intresserad av det. I vilket fall kommer här den listan:


Smile - Atomic Swing
Wouldn't it be nice - Beach boys
Sloop John B - Beach boys
She loves you - The Beatles
All you need is love - The Beatles
Don't pass me by - The Beatles
Tralala lilla molntuss - Bob Hund
Ooh I like it! - The Creeps
Everyone is Jesus - Di Leva
Dom glada rymdemännen - Doktor Kosmos
Seriöst är värdelöst - Doktor Kosmos
Abra Cadaver - The Hives
Walk idiot walk - The Hives
Öppna upp ditt fönster - Lisa Ekdahl
Motown blood - Mando Diao
This is the year - Marit Bergman
Tomorrow is today - Marit Bergman
Let's just fall in love - Marit Bergman
You're with me - Marit Bergman
My 'lil girl's straight from heaven - Moneybrother
Shiny happy people - R.E.M.
Konichiwa bitches - Robyn
On top of your world - Sahara Hotnights


Observera att de inte är i nån speciell, optimal uppspelningsordning utan vid lyssnande på denna lista används med fördel "blanda spår".
Jag är också väl medveten om att alla låtar kanske inte är så glada när man läser texten eller så, men detta är ändå musik som får mig att bli glad och ger mig energi.

Funderar på om jag ska lägga till sinnesstämningar i det där fältet i iTunes. Då kanske man kan göra "smarta spellistor" utifrån vilka ord man skrivit in där?
Då kan jag enkelt göra en lugn lista, en glad lista, en arglista... whatever.
Kan man göra så? Måste prova ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

om du gör en gladlista mâste du faktiskt ha med "allright" med lost patrol. risken finns iofs att du börjar studsa omkring â dansa pâ tâget :)

liffer sa...

Jaa... Fast jag har inte den låten. Och jag vill ju inte ladda ner musik... =/
Men du har helt rätt i att den borde vara med! :)
(har faktiskt gått och tänkt på den låten de senaste dagarna, men glömde vad den hette!)