tisdag, juni 07, 2005

Skrev egentligen detta igår, men nåt blev fel när jag skulle publicera
det... Är inte riktigt hemma på denna sida än!!
----------------------

Ha, ibland är man ju stolt över att komma från Borlänge. Martin Rehde
Nord (hur han nu stavar sina namn) var riktigt framträdande i Mama
mia-numren som var med på TV från nationaldagsfirandet på Skansen.
Kul!!



Har förresten fixat ett sånt där excel-ark nu. Ett sökta-jobb-ark kan
man kanske kalla det.

Nu är nästa fundering om man kan få till ett macro som byter färg på
en cell om man har skrivit nåt i den?

Jag får då inte till det, men antagligen borde jag lära mig Visual
Basic för att kunna fixa till det och jag vet inte om jag orkar. Kan
ju faktiskt byta färg manuellt också, även fast det inte är lika
kul...



Tédags snart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, såg också Martin Redhe Nord på Skansen :-) plus att jag såg en gammal klasskamrat från Bergs, KTH som tog emot fanan som SSCO (Sthlms Studentkårers CentralOrganisation) fick ta emot. Hon började också 1998, men är inte i närheten av någon examen än på ett tag... kårvrak.. hehe...

Anonym sa...

apropå att få cellen att byta färg... det finns nåt som kallas "villkorsstyrd formatering" i svenska excel... "conditional formatting" tror jag det heter om du har engelska versionen... gå bara in under Format -> Villkorsstyrd fomatering så hittar du en massa varianter på hur cellen ska uppföra sig om man skrivit nåt i den t.ex. ... fast det här kanske du redan har listat ut... jaja...

liffer sa...

Jag har då inte lyckats :(
Har bara hittat att man kan göra saker om cellen har ett visst värde. Jag vill att cellen ska en viss färg om det inte står nåt i den och en annan färg om det står nåt i den. Får INTE till det!!