tisdag, juni 14, 2005

Mini

Till tågresan i söndags köpte jag en "Mer mini". En Mer med inget tillsatt socker alltså. Per 100 ml innehåller den enbart 1,4 g kolhydrater varav 1,2 g socker.
Smakade och blev förvånad över hur söt den var! Började fundera på hur otroligt söt den vanliga Mer måste ha varit.
Sen blev jag uppmärksammad på att den innehåller ju sötningsmedel. Aspartam. Troligtvis i mängder.

Så istället för att generera en blodsockertopp ger den cancer?
Verkar ju väldigt mycket nyttigare. Eller inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag inte smakat just den där drycken, men oftast när det gäller de här osötade produkterna tycker jag att de lämnar efter sig en besk eftersmak. Tycker att det är bättre att dricka vatten till maten och då och då unna sig saft eller läsk. :)

liffer sa...

Det har jag faktiskt inte tänkt på, men kanske är det så. Med eftersmaken alltså.
Jag håller med dig; hellre vatten när man är törstig och sedan något äkta sött/onyttigt då man verkligen känner för det :)