Visar inlägg med etikett störande. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett störande. Visa alla inlägg

måndag, juli 07, 2008

också <> och så

Det är många som börjat skriva också när de menar och så.
Eller har jag missat något?
Får man helt plötsligt använda också på samma sätt som och så?
Jag tycker att det ser helt fel ut. Galet.

söndag, juli 06, 2008

Försening


Tåget K ska med är försenat. Trist, men nice med en extra pratstund.

tisdag, juni 24, 2008

Sound of Silence

Jag tycker inte om den här tystnaden alls.
Trots att den är till stor del självvald. Eller åtminstone överenskommen.

En tyst överenskommelse - haha.

Nä, det var inte kul. Bara lite.

måndag, juni 23, 2008

Tjännänt fölä

För att säga det på rent dalmål
-Ja tjännänt fölä!

Att gå ut nu, vill säga.
Förhoppningsvis blir det trevligt. Förhoppningsvis är det bara det urtråkiga vädret idag som gör det.
Antagligen blir det trevligt eftersom jag inte förväntar mig något alls.

lördag, juni 21, 2008

Två utomhusmoment och två regnskurar

Igår hade vi två moment som måste utföras utomhus. (*)
Igår kom det två regnskurar.

Vilka händelser tror ni råkade sammanfalla?



(*) 1. Promenad från bussen till J & D
2. Grillning av lax

tisdag, juni 17, 2008

Rättelse

I föregående inlägg fanns följande fel:
boken hade jag mycket riktigt fått från mamma och pappa men inte på 25årsdagen utan julen 2002.
SÄD (*)





(*) Så Är Det

söndag, juni 15, 2008

Meningslöshet

Varför fastnar jag alltid i meningslösa spel?


Och vem bestämmer att de är meningslösa?


fredag, maj 23, 2008

Jobbbabbel

Kanske inte ska blanda in massa jobb här. Är kanske inte smart. Men jag måste ju bara visa länken åtminstone:
http://www.cexpgroup.com/eng/press/press_releases/corporate_express_and_lyreco_to_create_the_leading_global_b2b_office_products_supplier.aspx

söndag, maj 18, 2008

Fucking skit


Fan. Jag brukar ju säga att det finns en sång för varje tillfälle. Den enda som passar nu är Svordomsvisan. Och den kan jag inte ens! Förbannat. Dubbel misär. Jag är verkligen ingen bra förlorare men å andra sidan en riktigt bra vinnare ;-) 13-51 blev det. Och jag var alltså hemmalaget.

torsdag, april 24, 2008

2 i 1


Jag blir så arg när jag har sönder saker!

torsdag, april 17, 2008

Ej optimalt


Den lilla gröna grejen på bilden är för tillfället min sänglampa. Det fungerar inte bra :-( Min gamla gick sönder och vi hinner inte leta efter någon ny. Den gröna lampan ger bara ledljus (och knappt det) och jag behöver läsljus! Någon som har lite tid att sälja?

lördag, mars 08, 2008

Risgrynsgröt

Premiär för egengjord risgrynsgröt idag (har varit lat förut och köpt färdig...). Det går kasst!
Gröten står och sväller nu men jag skulle mer vilja kalla det att den spyr ut mjölk över hela spisen.

fredag, februari 08, 2008

Tvättstugedrama

Hon var där när jag kom ut med mina lappar. Så jag fick aldrig sätta upp dem.
Hon menade att man får ta tiden när den som bokat inte kommit efter 1,5 timme. Det måste vara totalt fel. Bara måste.
Jag menar, de kan ju inte ha ett system där man väljer mellan att tvätta 7-14 eller 14-21 och så får man inte behålla tiden om man inte kan komma inom första 1,5 timmarna? Hur ska man då kunna jobba?
Vill de bara ha folk utan arbete som boende eller hur har de tänkt?

Och söndag är det också förbjudet att tvätta. Har ingen aning om varför men jag antar att det är för att man ska helga vilodagen? Eller tar det kanske hela dagen att gå i kyrkan så att man ändå inte hinner tvätta?
Ja, jag vet inte. Jag har bara varit i kyrkan när jag är där för att sjunga. Eller för att kolla in byggnaden i och för sig men i de fallen så ser jag såklart till att det inte är någon gudstjänst samtidigt.

lördag, januari 19, 2008

Faktiskt

Jag ska sluta säga faktiskt så ofta. Faktiskt.

onsdag, januari 09, 2008

Jordgubbar?


Varför förstöra jordgubbar med färg- och smakämnen? Så onödigt och dåligt. Skämmes, ta mig fan!

onsdag, oktober 31, 2007

Dåligt självförtroende?!

"Hur ska jag bära benvärmarna?"
Artiklar som den i exemplet måste ju vara bland det mest sorgliga som finns i vår lyckliga i-landsvärld! Att man kan ha så dåligt självförtroende att man måste fråga någon annan hur man bär ett plagg, hur länge en viss byxtyp kommer hålla, vilken färg som är okej på tisdag osv.
Tror de stackarna att världen går under om de bär ett plagg som en modeskribent har dömt ut?
Om ingen ställde sådana frågor så skulle ju inte modeskribenten i fråga få lika många chanser att säga sin åsikt. Åsikt ja. För det är ju bara en förb-d åsikt! Och ens egen åsikt väger ju lika tyngt. Nä, tyngre förresten, för det är ju man själv som ska ha kläderna på sig.

Suck! Irriterande.

tisdag, juni 26, 2007

T9

T9-systemet på telefonerna är inte så smart. Eller snarare så menar jag väl att det inte kan så många ord.
Jag skulle skriva "knasigt" idag. Det kunde den inte. Förslaget som jag fick var "knarigt" - vad betyder det?

onsdag, november 22, 2006

Kopungar

Nu är jag less på kuponger. Kuponger med rabatter alltså. Köpa köpa köpa.
Det är nog vad livet går ut på. Not.
Kuponger bara stressar mig i alla fall och självklart är det som är meningen. Jag är så lättlurad!
Ska sluta bry mig om dem... Fast det går nog inte. Vissa kuponger är ju bra!
Typiskt. Aldrig är i-landsproblem lätta att lösa.

Ett annat jobbigt i-landsproblem är att jag glömde lägga in statcounterkoden här när jag uppgraderade till blogger beta. Så nu har jag ingen statistik för den senaste tiden.
Boring!

Hm. Så negativt det här kändes!
Nåt positivt är istället ett sängköp som jag och O gjorde i lördags. Sängen levererades igår - en underbart skön kontinentalsäng, 180x200 cm. Ingen skarv! Äntligen! :)

Nu ska jag dricka rooibos-te (smaksättning: svenska bär) och läsa lite i Forskning & Framsteg som kom idag. Ska även titta lite i mersmak och se vad jag ska göra för mat som passar in i produkterna som det finns kupong till i utskicket. Eller vänta nu...

fredag, november 17, 2006

Felicia försvann!

Felicia försvann
Kan någon säga hur?

Inte för att jag anser att det var helt fel men hon är då bättre än Johan i alla fall.


För övrigt så ska jag fixa alla åäö på sidan men jag orkar inte just nu. De blev sådär fula när jag uppgraderade bloggen till google-blogger-varianten. Störande.