lördag, augusti 20, 2005

Tidskrävande

Ojoj, vad lätt det var att fastna vid filmtipset! Jag ser bara fler och fler filmer på sidan som jag sett och måste sätta betyg på.
Svårt också ibland att komma ihåg vad man tyckte om filmerna. Mitt snittbetyg är väldigt högt, men det beror nog mest på att jag dels mest kommer ihåg de filmer jag tyckte bra om plus att jag försöker att bara se de filmer jag tror jag kommer gilla. Och ofta stämmer det ju.

Riktigt coolt med filmtipsen man får också. Innehåller ofta filmer jag faktiskt tänkt se :)
Enligt siten har bland annat "Aftonbladet TV" samma smak som jag. Känns tryggt, eftersom det är den tv-bilagan vi alltid har hemma.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske är din filmsmak som formats av Aftonbladets TV-bilaga? ;)

christel: Jag läste nyligen på FT att en liknande sida fast för böcker är på gång.

liffer sa...

Joel: ja, så kan det vara :)
Men skit samma, det är ju bra ändå, på nåt sätt, att jag kan lita på betygen i tidningen!

M sa...

Åh, vore schysst att hitta boksidan! Nån som har länk eller måste jag googla på det? :)

liffer sa...

anna-maria: jag fattade inte riktigt om den siten redan finns? Kanske får fråga Joel om saken!
Det vore onekligen en kul idé att ha samma grej även för böcker :)
Fast jag skulle nog ha större kval på vilket betyg jag skulle ge, om det verkligen är rättvist och så vidare, när det gäller böcker än när det är filmer.
Av nån anledning.

liffer sa...

christel: vet inte hur man länkar i kommentarer... Någon annan som vet om det går?

Däremot är det ju väldigt intressant att boktipset.se åtminstone är registrerad nu :) Dock fanns det ju inte så mycket där just nu, men förhoppningsvis dyker det upp inom en snar framtid!