onsdag, augusti 10, 2005

Ångest

Det var ju inget problem alls att få över Sommar-program till herr iPod. Trevliga, ganska stora, MP3-filer var det ju. Nice! :)
Lyssnade på Lars Noréns program på väg till Göteborg i morse. Snacka om ångestfyllda tankar. Sådär ångestfylld är faktiskt inte min dagbok på långa vägar.
Har Marit Bergmans och Pigges (minns inte efternamnet...) prat i herr iPod för tillfället. Kanske blir till att lyssna på i eftermiddag eller så.
Tror dock att musiken kommer saknas i Marits program. Kändes inte som att det gjorde nåt att den var borta i Noréns däremot.

En sak jag inte fattar är varför det står på P1s hemsida att programmen ligger kvar 30 dagar, när det i själva verket fortfarande finns kvar program från juni?


Tänkte också prenumerar på de få sommarprogram som är kvar till iTunes via sån "PodCasting" eller vad de säger, men jag får det inte att funka! Fattar ingenting...
Dessutom står det i iTunes att man inte ska kunna ladda ner radioprogrammen eller föra över dem till sin iPod, medan det på P1s hemsida låter som att det är det som är hela grejen.
Pratar de om olika saker kanske?
(Det kan vara så att jag måste ladda ner iTunes 4.9 för att den där prenumerationen ska funka, ska kolla upp det senare.)

Det enda jag är säker på är att det inte var mycket som funkade igår. Inte ens de radiokanaler som liksom följer med iTunes funkade igår. Den kunde inte koppla upp mot dem eller nåt...
Stör brandväggen? Det borde den inte göra, jag har ju gett iTunes fri lejd genom den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhå, går det att komma åt praten från juni fortfarande? Vill man lyssna på dem online via hemsidan är de borta efter 30 dagar. Jag måste rekommendera mina favoriter i så fall; missa inte Jan Berlin, Moneybrother-Anders och Claes Elfsberg.. Maria Bloms var också ganska roligt :)

liffer sa...

Å, så vänligt med lyssningstips! :)

Ett forum om sommarprogrammen låter trevligt! Bara det inte blir för mycket smutskastning av pratarna. Självklart ska man få kritisera åt båda hållen, men folk i allmänhet tenderar att skriva elakare på internet än i andra forum (för att man är mer anonym?).

M sa...

även om man inte är anonym finns risken att man är elakare för att man slipper se både den man kritiserar och de man förmedlar sin kritik till i ögonen. Men visst. Det är anonymitet.

(Jag tycker fortfarande att anita ekberg och marit b varit de mysigaste sommarpratarna!)