torsdag, augusti 11, 2005

FYI

Jag läste mig till igår att det måste vara så att iTunes 4.9 är det som gäller för podcasting/podradio. Jag har 4.7. Så uppgraderar, är det som gäller.
Vet dock inte om jag vågar ännu, eftersom jag läst i olika forum att det kan bli en del problem när man uppgraderar mellan olika versioner.
Så länge som jag pendlar är jag så beroende av herr iPod så jag faktiskt inte vill riskera att krascha vårt förhållande för en fånig podradiofunktion.
Jag missar ju inte ens nånting. Det enda som händer är att jag själv måste ladda ner de avsnitt av t ex Spanarna som jag vill höra. Det enda jag missar är själva automatiken, själva prenumerationen på programmen, och då har jag hellre en välmående herr iPod än den funktionen.

Angående "strömmande nät/MP3-radio" så fick jag det att funka i min iTunesversion. Det måste ha varit nåt strul bara med de kanaler jag provade förut.
Däremot kan jag inte lyssna på SRs webradiokanaler i iTunes, men det verkar (enligt flitigt forumläsande) inte bara vara jag som inte kan. Sveriges Radio sänder helt enkelt inte i nåt format som iTunes stöder utan Windows Mediaplayer är det som gäller. Och RealPlayer också tror jag.


Har lyssnat på fyra sommarprogram totalt nu. Lars Norén, Marit Bergman, Pigge Werkelin och Clas Elfsberg. Clas (Claes?) var riktigt bra tycker jag. Alla fyra var bra förresten.
Dock saknade jag verkligen musiken i Marits program.
Förutom dessa innehåller herr iPod för tillfället Moneybrother (minns inte hans namn), Jan Berglin och Ingela Olsson.

Inga kommentarer: