torsdag, augusti 04, 2005

Strykbräda

Tog fram strykbräda och strykjärn igår. Det måste ha varit flera månader sen sist! :D
Jag tycker att det är tråkigt att stryka.

Köpte nya byxor på H&Ms outlet i söndags. De hade annons i tidningen på morgonen att alla dam- och herrbyxor var nedsatta till 98 kr, oavsett tidigare pris.
Hittade ett par beige byxor som var okej. Inte de snyggaste jag sett, men helt okej verkligen för det priset!
Tyvärr är det lock på fickorna bak och de locken viker sig lätt sådär fult så att de står ut. Jag var verkligen tvungen att stryka dem för att få bort det.
Boring.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stryka är ju en konst! Du kan anställa mig som 1:e strykare kanske? Men flikkor stryker väl inte så mycket? Min syster är en mycket dålig strykerska, det irriterar mig ibland.

Anonym sa...

Sy fast dessa lappar på byxorna med en söm som inte syns, så slipper de stå ut och så slipper du stryka? :) Själv har jag inget emot att skryka. Brukar styka sambons skjortor.

liffer sa...

fröken fredrika: men då är ju du minst lika duktig, som tänkt tanken att ge blod i alla fall! :)

gustav: hur mycket kostar du?

tweety: ah, ganska smart :) Eller så låtar man locket stå ut lite första dagen man har byxorna och hoppas att man kan sitta det till rätta :)