torsdag, augusti 25, 2005

Pendlingsfunderingar som inte blev av

Jag skriver sällan speciellt supergenomtänkta blogginlägg här. Är inte en sån som orkar sitta och korrigera mig själv, ändra formuleringar, fundera på synonymer och så vidare. Kanske borde (det publiceras ju ändå på det stora, världsomspännande Nätet), men orkar inte.

En enda gång har jag sparat ett inlägg för senare publicering.
(För er som inte har något konto här på blogger kan jag ju meddela att det funkar så att man, när man skrivit något, kan välja att publicera inläget eller spara det som en draft (=utkast, mamma ;) ).)
Det inlägget är ännu inte publicerat.

För den intresserade kan jag berätta att det handlade om pendlingsfunderingar. Eller pendlarfunderingar kanske låter bättre?
Det handlar om till exempel hur barnsliga vuxna kan vara när det gäller köandet före påstigandet på bussen och sedan detta fenomen med väskan på sätet.

Vet inte om jag kommer publicera det. Nu behövs det kanske inte, eftersom jag ändå hintat om innehållet :)


För övrigt lekte jag lite ekonomiassistent idag. Mellan alla samtal och postgrejer.
Inget Chalmers alls denna vecka. Är lite orolig för blommorna på rummet men jag får väl lita på min skrivbordsgranne?!


För er som inte läser kommentarerna till denna blogg så kan jag tipsa om att Christel tipsat om att domänen www.boktipset.se är registrerad och kanske så småningom kan bli en sida som www.filmtipset.se, fast för böcker då.
Jag, och många med mig, längtar!!


Nu snart; sova.
Tidigare; Det goda samtalet med Louise Hoffsten.

2 kommentarer:

vitsippan sa...

Det var ju synd att du aldrig publicerade det där med pendlandet. Jag har ju själv erfarenhet av samma linje. :-)

Folk är helt galna och kan definitivt gå över lik för att få en plats på direktbussen. Alla lagar om köande, upphör helt plötsligt. Vuxna människor blir värre än dagisbarn. Märkligt fenomen!

liffer sa...

Ja, det är helt sanslöst hur dåligt kostymklädda människor kan bete sig! Man tror ju att vissa ska ha lite hyfs menar jag.