söndag, januari 13, 2008

Färger

Nya ruffiga färger här. Me like. :)
Det tog lite tid innan jag förstod hur jag skulle kunna byta de färger som liksom är "fastetsade" i bloggmallen, men till slut löste det sig.
Nu ska jag bara byta ut bilden i bloggtiteln till något passande. Den är ju utbytt redan från standardbilden till egen tangentbordsbild men det gjorde jag bara för att se om jag skulle lyckas byta ut den över huvud taget. Tangentbordsbilden ska inte bli stadigvarande.
Som synes lyckades jag byta ut bilden men det var inte helt smärtfritt! Trots omgörande i photoshop till exakt rätt storlek osv så ville det inte riktigt. Gick sedan på intuition och ändrade 400 till 1600 på ett fint ställe i bildreferensen, och vips blev det som jag ville!

Skulle vara kul att kunna mer om webdesign, xml, stylesheets och allt vad det heter.
Det skulle också vara roligt att kunna spela gitarr bättre, kunna Access helt samt vara SAPexpert. Allt det är halvt omöjligt att hinna med inom rimlig tid och därför prioriterar jag ner webdesigndelen eftersom den känns minst nödvändig.

5 kommentarer:

Granlund sa...

Snyggt... :)

Det är ganska roligt att hålla på med färger och bilder och sånt, tyvärr är jag så usel på det så det är bättre att jag låter bli. :)

liffer sa...

granfot: vem är du?
Kul att se dig här! :)

Åke sa...

Färgerna känns som de antingen är inspirerade av Quake (ökänt för sin grön-bruna palett) eller av Avokado.

Vad inspirerade valet egentligen?

Annas hjärtan sa...

Kul med nya färger! Undrar om vi har samma mall här på bloggen och i så fall är jag nyfiken på hur stor du gjorde rubrikbilden? Jag har haft ett elände med min, den blir aldrig bra, har en ful ram runt som jag aldrig blir av med.

liffer sa...

åke: jadu. inget speciellt faktiskt :) Jag ville testa lite och började med brunt bara för att det kändes lite ovanligt. Sen föll sig resten naturligt :)

anna: jag missade att man kunde lägga in bild via "sidelementet" så jag var in i html-koden och försökte lära mig hur det funkade där och lyckades lösa det den vägen.
Sen så har vi inte exakt samma mall heller egentligen, tror jag, men det med hur det funkar med bilder borde ju vara ungefär det samma...