onsdag, september 14, 2005

Kyrkovalet

Jag har inte gått ur kyrkan ännu, fastän jag har funderat på att göra det.
På söndag är det val och jag vet ungefär inte alls vad det egentligen är man röstar om. Jag är en dålig medborgare!

Nu har jag i alla fall gjort det här testet.
Resultatet blev bra (se nedan), om man nu kan värdera det med "bra" eller "dåligt". Jag kan i alla fall rösta som jag tänkt rösta. Om jag nu röstar.
Rekommenderar alla som ska rösta och är osäkra att göra testet. Det är bara tolv frågor - inte så ansträngande!

1. Vänstern i kyrkan 116
2. Socialdemokraterna 114
3. Miljöpartister 112
4. Posk 112
5. Kd 110
6. Gabriel 110
7. Centerpartiet 110
8. Levande församling 108
9. Öppen kyrka 106
10. Frimodig kyrka 94
11. Spi 94
12. Moderaterna 90
13. Fisk 84
14. Sverigedemokraterna 68

8 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt testet röstade jag rätt förra gången iaf. Jag sitter och väntar på hatet!

Anonym sa...

Intressant test, det stämde med mina planer också, och i princip genom hela testet dessutom.. det var ju skönt, eftersom jag inte heller kände att jag hade stenkoll på det hela.

Nu ska här pluggas och inte studieflys mer dock ,)

liffer sa...

W: Hatet kommer nog i sinom tid!

V: Vad är det för fel på att studiefly? :)

Anonym sa...

Liffret: Dom hatade mig så mycket att de inte ens ringde :/. Imorgon ska jag ringa och kräva en förklaring#¤

vitsippan sa...

Jag har faktiskt gått ur kyrkan... Man känner sig lite som en hedning ibland :-) Tyvärr är det lång uppsägningstid. Man måste gå ur innan november, för att bli fri från skatten året efter. Trist att komma på det i december.

liffer sa...

W: Det var det värsta! Om de inte ens håller vad de lovar lär de ju inte vara att lita på senare heller...

L: Jo, det vet jag faktiskt, för det är samma sak när man flyttar och sånt. Man får betala skatt där man bodde före/i november eller vad det nu är.
Skatten gör mig dock inte så mycket nu när jag ändå inte tjänar några pengar (ha! nåt bra med det alltså! :)) men däremot är det jobbigt att behöva (?) rösta i en fråga man inte är insatt i.

Anonym sa...

Hehe, felet med studiefly heter hemtenta på fredag och 500 sidor jag borde läst back, än så länge, men botgöring börjar imorgon.

liffer sa...

V: huu, jag förstår dilemmat! Hemtenta i arkivvetenskapen redan? Eller något annat kanske...?
Lycka till!