lördag, maj 17, 2008

Pinocchio


Som troligtvis nästan alla andra Boråsare så måste jag ju blogga Pinocchio.
Jag tillhör den skara som tycker att det är trevligt att han har flyttat hit. Han är söt tycker jag och jag blir glad av att se honom! :)


Idag är för övrigt syttende mai och man borde ju ha tagit sig till Norge. Ikke sant?
Någon gång i livet måste jag uppleva syttende mai i Oslo. Så är det bara.
Snart kan jag nog norska också (även om R påpekade att det inte är någon norrman som säger kjempegreit, så jag måste hitta ett nytt uttryck att använda som är norskare...) för i och med projektet och alla norrmän man då pratar med så har jag ibland börjat tänka på norska till och med. "Hvis" och "Hvordan" åker hela tiden runt i hjärnan likväl som jag har svårt att använda orden rolig och anledning eftersom jag själv knappt vet om jag menar lugn eller kul, orsak eller möjlighet.
Förvirrande.

Inga kommentarer: