söndag, augusti 05, 2007

Läsa

Så försvann denna helg då.
Det enda jag har gjort är att läsa känns det som. Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson.
Jag har i och för sig hunnit fika hemma hos en kompis, bakat två olika sorters bröd, gjort egen dajm (gottgott!) och spelat discgolf men det känns som att jag bara har läst.
Nu har jag bara ett tiotal sidor kvar så jag ska ta tag i dem bums!

Förresten så har skivorna inte kommit än :(
Och de är inte skickade så de lär inte komma imorgon (om inte statusen på ordern är fel, men det har jag svårt att tro) så jag får hoppas på tisdagen!
Vi (jag och sambon) hörde Salem Al Fakir på Stora torget i Borås i torsdags och det var underbart bra! Att kunna få igång en så seg publik som en jag-går-bara-för-att-det-är-gratis-och-jag-får-en-anledning-att-dricka-öl-alternativt-kaffe-på-stan på torget i Borås måste vara en riktig gåva :)
Så, jag vill ha skivan nuuuuu!

Som sagt, Stieg Larsson-dags.

3 kommentarer:

Granlund sa...

Stig Larssons böcker är otroligt bra, har tyvärr inte fått Luftslottet som sprängdes än, men dom två tidigare läste jag på alldeles för kort tid. :D

Allt bra med er förresten?
Hälsa!

Anonym sa...

Hej! Jag läser "Flickan som lekte med elden" just nu. Otroligt medryckande böcker det här! Har "Luftslottet som sprängdes" hemma i bokhyllan. Längtar efter att få sätta tänderna i den också, samtidigt som jag vill ha den kvar lite till. Suga på karamellen liksom.

liffer sa...

mattias: ja, de är verkligen spännande!
Jo, allt är bra! Här händer det inte lika mycket som hos er. Med tanke på er stora investering och så. Går det bra med badrum och allt annat fixande?

johanna: jag läste de första två böckerna i vintras (eller förra hösten var det kanske!) och har väntat och längtat efter trean. Men så har jag inte hunnit läsa den förrän nu (pga att jag hade fullt upp med att läsa om alla Harry potter-böcker) fastän vi köpte den i maj.
Happy reading! :D