måndag, juli 30, 2007

Tröstshopping

Eftersom Ingmar Bergman har dött och min semester har tagit slut är jag fullt berättigad att tröstshoppa. Så nu har jag beställt skivor!

Bach Johann Sebastian - Orkestersvit 1-4
Johnson Jack - In Between Dreams
Rolling Stones - Singles Collection - The London Years (3CD)
Ekdahl Lisa - Med Kroppen Mot Jorden
Dahlgren Eva - En Blekt Blondins Hjärta
Al Fakir Salem - This Is Who I Am
Cat Power - The Greatest
Kings Of Convenience - Riot On An Empty Street

Rolling Stones har jag egentligen aldrig lyssnat på men nu hade CDON ett kanonerbjudande så jag kunde inte låta bli...
Får se om jag kommer att få den eller om den tar slut innan.

Nu ska jag läsa ut min bok Never let me go.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Cat Power och Kings of Convenience! Jag tänkte ju spela The Greatest för dig när du var här, eftersom jag just kommit på att den skivan är så väldigt bra, men det blev ju aldrig av. Fast nu får du ju höra den i alla fall :)!

Anonym sa...

har du läst ut boken nu? vad tyckte du? roooligt med nya skivor :) jag kanske ska ta och beställa nâgra jag med... min semester är ju ocksâ slut, och det regnar här :(

kram!

liffer sa...

karin m: ja, det blev ju några skivor :) Jag hade redan hört lite Cat Power hos "en till karin" så det blir nog bra! Vet inte om det var exakt den skivan jag fick höra då men det spelar ju inte så stor roll.

en till karin: ja det har jag! Den var BRA tycker jag! Speciellt skriven. Plus speciell historia.
Men jag gillade speciellt det berättande sättet hon skrev på. Alla små sidospår och "jag återkommer till det senare" - precis som det blir när man berättar nåt för nån och så.

För övrigt så har skivorna inte kommit än. :( Jag som hoppades på att få dem till helgen, men men.