söndag, februari 11, 2007

Blommor

Ja, resan gick bra! Ingen fara. Det är bara jag som är dålig på att uppdatera här.
Ingen av säkerhetskontrollanterna var det minsta intresserade av min lilla genomskinliga necessär så min 120ml linsvätska gick glatt igenom utan minsta ifrågasättande.
Tiden nere i Amsterdam var värdefull också så det var bra!

Idag har jag köpt blomsterfrön, minidrivhus (eller vad kallas det?) och såjord för totalt 250 kr.
Men jag var åtminstone såpass smart så att jag såg till att de flesta fröpåsarna är bäst före september 2008 vilket betyder att jag kan använda dem nästa år om jag inte hinner/har lust nu i sommar.
Köpte bland annat en rolig gul variant av Flitiga Lisa (gå in på weibulls och sök efter 2339) som jag redan har sått eftersom förkultiveringen skulle vara februari-mars ungefär. Eller februari-april var det kanske...
Nåväl, det var dags nu i vilket fall.

Så nu kan våren komma snart. Jag är beredd!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att resan gick bra! När vi flög till Ängelholm med jobbet för ca två veckor sedan så blev en av killarna av med tandkräm, duschcréme och shampoo i kontrollen. Han är flygrädd och hade ingen koll på det där med vätskor trots att det skyltas ganska bra;) Han kallas numera Tuben av de andra killarna som var med... Kram på dig!!!

Anonym sa...

Oj, det var bara jag! /Lina