måndag, januari 02, 2006

Telefonköer

Den här dagen har jag mest tillbringat i telefonköer. Telefonkö till CFs ombudsmannajour och AEAs handläggare. Något klokare blev jag. Något; inte mycket.
De på akassan verkar knappt själva veta vad som gäller.
Knölet gäller alltså om man får jobb som "anställd extra vid behov" på ett bemanningsföretag under de 90 karensdagar som man har som nyss studerande. Det senaste beskedet är att det är okej. Så jag hoppas på det.

Allra knöligast är ju examenfrågan förresten. Kommer jag få ut examen tro? Vore trevligt med lite respons på de frågemail som jag skickat ut för ungefär en månad sen. Är väl dock inte så överraskande att det är slött från Ks sida.

Nej så negativt det här blev.

Positivt är alla program som numera går att podda ner från SR. De ökade på antalet program precis innan jul. Det gillas verkligen!

1 kommentar:

tomasrj sa...

Du, jag tror vi är rätt många som skulle kunna författa hela böcker om AEA.

"Arbetslöshetsförsäkring". Låter som om det vore en försäkring som ska hjälpa arbetslös - ge stöd och uppmuntra i den känsliga situationen...