söndag, november 27, 2005

Julskyltning

Julskyltningen är inte vad den brukade vara.

Var ner en kortis på stan idag. Hade inte tänkt gå dit, men jag behövde köpa nässpray på apoteket och så tänkte jag att jag kunde passa på att köpa knäck också i nån av bodarna på torget.
Det fanns ingen knäck!!
Ingen sålde knäck. Inte vad jag kunde se i alla fall. Totalmisär.

Dessutom ska julskyltningen vara som när jag var liten. Affärerna ska absolut vara stängda till exempel. Det är ju julskyltning inte julshopping.
Förutom det så ska det vara ordentligt julskyltat på julskyltningen, MEN det ska inte ha varit julskyltat tidigare. Det är ju att häda!!

Idag var många affärer öppna till kl 16 på stan. (Knalleland var väl värre än så antar jag, men affärerna där brukar ju normal vara öppna på söndagar så det får väl anses okej.)
Kommers det är det enda som ger. Tydligen.

"Profit profit; vi ska alltid ha profit"


Jag blir så less.

Det var i alla fall mysigt att få sätta upp adventsstjärnan och ljusstakarna.

1 kommentar:

liffer sa...

Hehe, ja, du får köpa på dig massa nässpray när du är här på jul ;)