fredag, mars 28, 2008

Listdagbok

Jag har flera söta små skrivböcker som är oanvända.
Jag gillar verkligen skrivböcker men jag skriver inte dagbok lika ofta längre (eller jo, i femårsdagboken men inte i pratåbabbeldagboken) så det är inte direkt någon åtgång på böckerna.
Vanligtvis startar jag nåt litet skrivprojekt som inte håller i sig så länge. Hm, det lät pretentiöst, men jag menar oftast bara nån "ny dagbokstyp" med "skrivprojekt". Kan inte svara på hur många gånger jag har startat matdagböcker, träningsdagböcker, tankedagböcker med mera men det håller som sagt inte så länge.
Den enda bok som håller i sig är min Bokbok där jag skriver upp och skriver om de böcker som jag läser.

Nu funderar jag på om inte någon av de där oanvända skrivböckerna ska få bli en Listbok. En bok där jag skriver listor på saker men också klistrar in listor som jag skrivit på andra papper.
Listor av alla de slag säger ganska mycket om vad man håller på med egentligen. Åtminstone när man skriver så många listor som jag gör :)

I vilken bok/film är det det är sånt fokus på listor? Är det High Fidelity?

En Listbok får det bli. Full av listiga listor.
Nu ska jag bara besluta mig för vilken av skrivböckerna som jag ska använda till det.

Inga kommentarer: