fredag, februari 08, 2008

Tvättstugedrama

Hon var där när jag kom ut med mina lappar. Så jag fick aldrig sätta upp dem.
Hon menade att man får ta tiden när den som bokat inte kommit efter 1,5 timme. Det måste vara totalt fel. Bara måste.
Jag menar, de kan ju inte ha ett system där man väljer mellan att tvätta 7-14 eller 14-21 och så får man inte behålla tiden om man inte kan komma inom första 1,5 timmarna? Hur ska man då kunna jobba?
Vill de bara ha folk utan arbete som boende eller hur har de tänkt?

Och söndag är det också förbjudet att tvätta. Har ingen aning om varför men jag antar att det är för att man ska helga vilodagen? Eller tar det kanske hela dagen att gå i kyrkan så att man ändå inte hinner tvätta?
Ja, jag vet inte. Jag har bara varit i kyrkan när jag är där för att sjunga. Eller för att kolla in byggnaden i och för sig men i de fallen så ser jag såklart till att det inte är någon gudstjänst samtidigt.

4 kommentarer:

Granlund sa...

Oj!

Det var ord och inga visor det... Hoppas det löser sig!

Anonym sa...

Åh vad irriterande!!

Lina sa...

Vi har också 7-14 och 14-21 och då är det självklart att man har HELA den tiden oavsett om man börjar tvätta kl.14 eller 19!
Ta upp det med styrelsen! Usch, vad arg jag blev nu...
Hoppas det löser sig!

Kram

Maria sa...

Här får man ta över tvättiden om den som bokat inte börjat tvätta inom 45 minuter, men då har vi ju tre tvättider på en dag där den senaste börjar klockan 17. Lite dumt dock att man bara har torkrummet till 21, dvs lika länge som tvättstugan, och att vi har elektroniska lås som gör det omöjligt att komma in efter att den bokade tvättiden är slut... Kläderna hinner inte torka.