fredag, oktober 26, 2007

Jag gör så att blommorna bloommar

Min ena novemberkaktus blommar sjukt fint just nu. I princip varenda gren har en blomma eller knopp! Verkligen vackert.
Den lyser upp hela sovrummet.

Min andra (stora) novemberkaktus har en hel del knoppar men ingen utslagen blomma än. Kanske väntar den med att slå ut till november har börjat?

Orkidén som jag köpte förra våren har skickat ut en ny blomstängel. Hoppas hoppas att jag får blommor på den! Jag har aldrig lyckats få en brudorkidé att blomma om faktiskt. Det skulle kännas riktigt lyxigt att få till det :)

Johanna: hur gick det med orkidén som ni fick förresten? För länge sen, du vet. Du sa ju att du inte heller var bra på orkidéer.

6 kommentarer:

Caroline sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Caroline sa...

Mysigt med blommor =) Har återigen fått en garderobsblomma av mamma som jag ska försöka få att överleva. Oftast slutar det med att hon får adoptera dom. Ibland går dom att rädda, ibland inte. Mina kaktusar får jag nog ge upp, de har varit bruna i över ett år nu.. Och orkidén jag hade blev inte många veckor gammal...

Granlund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Granlund sa...

Dubbelpost, svarade på Tina's blogg med.. :)

Asch, jag blandar alltid ihop dom där... :P Men då får jag väl spara inlägget tills nästa gång det är dags att pilla på klockorna... :)

Anonym sa...

Jodå den står bakom en gardin. Jag har fått den att blomma om flera gånger! Den har knoppar på väg faktist, men de är pyttesmå. Kanske blommar till jul?

liffer sa...

Johanna: Å, lyx! Kul att du lyckades med just den orkidén då :) Tycker jag.