söndag, december 10, 2006

Flickan som lekte med elden vs. julstök

Jag skulle ju baka ut resten av pepparkaksdegen nu. Och så skulle jag göra julbullar (saffransbullar med mandelmassa).
Men det går ju inte. Jag måste läsa mer först. Läser Flickan som lekte med elden och den är superspännande för tillfället.

Är det någon som vet om Stieg Larsson han slutföra tredje delen i Milleniumtrilogin innan han dog? Jag skulle gärna läsa en tredje bok om de här människorna måste jag säga.

Knäcken som jag (vi) gjorde i söndags blev mycket bra kan jag i alla fall meddela. De allra sista blev lite brända men de funkar att äta de med!

Och så kom ju Herr Fuglesang äntligen iväg inatt. Skönt, för jag skulle inte orka med så många fler vaknätter. Klockan ett la vi oss inatt men var ju tvungna att ställa klockan på strax efter kl 2 så det var inte så mycket sömn i första etappen. Den här gången var det ju i alla fall värt det!

Nä, nu måste jag läsa mer i boken. Och dricka mer kaffe.
I boken är jag på sidan 492 av 632 och vad gäller kaffet är jag på sista koppen i kannan.

Trevlig andra advent!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Ja, visst är de spännande! Du kan vara lugn. Den tredje delen är slutförd. Alla tre manusen lämnades till förlaget samtidigt. Men det dröjer lite innan tredje delen kommer ut.

M sa...

Bra att veta innan man läser del ett alltså :)

Men åh, gå offline på msn precis när jag håller på och säger hej. Vilket sätt ;P God kväll!

liffer sa...

Hmm, och vem är denna s?
Tack för informationen i alla fall :) Jag längtar redan efter tredje delen!!

anna-maria: det var inte meningen :(