lördag, oktober 01, 2005

Blommor

Har uppgraderat fönsterbrädorna här hemma lite. Nämnde jag att båda mina benjaminfikusar fått spinn??
De som var så fina i övrigt!!
Jag orkar inte slåss mot såna småkryp, så nu står växterna på balkongen. Tänkte att de ska frysa ihjäl så jag kan kasta dem sen. Har svårt att kasta bort levande växter nämligen...

Nu har jag i alla fall köpt en fredskalla och en liten hemtrevnad. Känns bra! Hoppas på att hemtrevnaden ska trivas. Eller snarare då att jag ska lyckas vattna den lagom mycket, för det är väl det det handlar om. Har också förstått nu att man ska dela på dem då och då för gamla hemtrevnadsplantor är sällan sådär supertrevliga. Unga plantor däremot är mycket fina. Tycker jag. Och så kan man ju frisera dem till den form man vill :)

Jag har också snott två skott från en Ampellilja. De står i vatten nu i väntan på rötter, sen ska de planteras och placeras på nåt bra ställe. Kanske ska skaffa en ampel till köksfönstret som lite insynsskyddare och så. Där borde en ampellilja kunna trivas. På gränsen till mörkt möjligtvis, men det är värt att provas.

Balkongen har förnyats lite med några ljungplantor i en balkonglåda. I låda nummer två är sommarblommorna kvar än så länge. Minns inte vad de blommorna heter, men de är himla fina fortfarande, hösten till trots, så ett tag till får de stanna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vill bara tala om att jag har hittat hit;)
Jag är ju inte bra på sån`t här...
Men jag ska bli i november när jag får min alldeles egna dator!!!!
Kram på dig Lisa //Lina

liffer sa...

Å så roligt Lina! :)
Välkommen!